Ruilen, retourneren of een verkeerd artikel ontvangen?
Ruilen of retourneren
Geen probleem met 14 dagen zichttermijn
Ben je niet geheel tevreden over het product dat je ontvangen hebt? Ruilen of retourneren is bij ons geen probleem. Voor een goede afhandeling vragen wij je om de volgende zaken in acht te nemen. Zie voor alle voorwaarden onze algemene voorwaarden.
- Binnen 14 dagen kun je zonder opgave van reden de ontvangen bestelling of delen daarvan aan ons retourneren.
- Je dient tijdens deze termijn zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.
- Bij gesealde producten, zoals scheerkwasten en scheermessen, mag het seal niet zijn verbroken.
- De artikelen mogen niet zijn gebruikt.
- In verband met hygiëne dienen zeep en andere verzorgingsproducten bij retour in een ongeopende (gesealde) verpakking te zitten. Verzorgingsproducten die niet fabriek geseald zijn en door Scheersalon niet geseald verzonden worden, kunnen niet worden geruild of geretourneerd.
- De artikelen dienen in de originele verpakking te zitten (indien redelijkerwijs mogelijk). Ook het retourzenden dient indien redelijkerwijs mogelijk te gebeuren in de originele verpakking.
- Wanneer je artikelen wilt ruilen of retourneren dien je het formulier voor herroeping volledig ingevuld mee te zenden met de artikelen.
- Dit formulier heb je ontvangen in de email van de orderbevestiging. Je kunt dit uitprinten, invullen en meesturen. Je kunt dit formulier ook downloaden van onze website.
- Mocht je geld retour willen ontvangen, dan dien je op dit formulier je bankgegevens te zetten. We zullen dan zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen het betreffende bedrag, inclusief eventuele verzendkosten van de heenzending terugbetalen. Deze termijn gaat in op het moment dat je de artikelen terugstuurt.
De retourzending kun je samen met het herroepingsformulier sturen naar:
Scheersalon.nl
Afdeling klantenservice
Sniederslaan 75A
5531 EH Bladel
Verkeerd geleverd artikel
Wij doen ons uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat er door ons een fout wordt gemaakt en je een verkeerd artikel krijgt toegezonden. In dit geval dien je te allen tijde eerst contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via ons contactformulier onder aan deze pagina of telefonisch. Wanneer je een verkeerd toegezonden artikel moeten retourneren, dan sturen wij je een gratis retourlabel. Indien je zonder eerst contact op te nemen met onze klantenservice een verkeerd geleverd artikel retourneerd, zijn de verzendkosten voor rekening van de klant.
Klachtenprocedure
Wij doen ons uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Heb je toch een klacht over een product of onze dienstverlening, dan dien je dit zo snel mogelijk te melden. Je kunt een e-mail sturen via onderstaand contactformulier. Omschrijf je klacht zo nauwkeurig mogelijk en vermeldt bij de artikelen het bestelnummer en de aankoopdatum. Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Je krijgt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, een inhoudelijke reactie op je klacht en zullen deze zo spoedig mogelijk proberen op te lossen. Mocht het meer tijd nodig hebben dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
Verder wijzen wij u op artikel 16 - Klachtenregeling in onze Algemene Voorwaarden. Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Scheersalon bij is aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.